6 Kasım 2016 Pazar

YATAĞA BAĞIMLI HASTALARDA İLETİŞİM


YATAĞA BAĞIMLI HASTALARDA İLETİŞİM


İLETİŞİM KURARKEN:
  •  Sessiz bir ortamda iletişim kurulmalı.
  •  Alçak ses tonuyla konuşulmalı
  •  Hastanın söylediklerinden anlaşılanlar tekrarlanmalı ve anlaşılmayan bir şey olup olmadığı sorulmalı.
  •  Gerekli durumlarda hastanın istediklerini yazılı olarak iletmesi istenmeli.
  •  Hastanın yanıt vermesi için zaman tanınmalı. 
YATAĞA BAĞIMLI HASTALARDA İLETİŞİM NASIL KURULMALI ile ilgili görsel sonucu
hemşire hasta iletişim ile ilgili görsel sonucu
  •  Hasta ile konuşurken basit sözcükler kullanılmalı,  Evet hayır biçiminde yanıt verebileceği biçimde sorular sorulmalı.
  •  Sakin ve sabırlı olunmalı
  •  Yer, zamanla ilgili konuşmalarda takvim, saat, harita gibi yardımcı araçlardan yararlanılmalıdır.



  • İNMELİ HASTADA ALGILAMA (ANLAMA) SORUNLARI
  •  Algılama. (Anlama)
  •  Konsantrasyon (Dikkat) bozukluğu,
  •  Bellek (hafıza) bozukluğu,
  • Düşünmeden yapılan davranışlar,

  • yatalak hasta ile iletişim ile ilgili görsel sonucuyatalak hasta ile iletişim ile ilgili görsel sonucu


    •   Karar verme ve yargılama yeteneğinin bozulması,
    •  Ardı ardına hareketleri yapma yeteneği ve problem çözme yeteneğinin bozulması inmeli hastalarda görülen algı sorunları,

    Bu sorunlarla başa çıkmak için:
    •  Hastaya bir şey anlatırken ya da bir şey yapmasını isterken gerginliği ve dikkat dağınıklığına neden olabilecek tv, radyo vb uyaranlar kontrol altına alınmalı.
    •  Hastaya kısa ve net mesajlar vererek anladığından emin olduktan sonra bir diğerine geçilmeli.
    •  Söylenenlerin yerine getirilmesi için yapılması gerekenleri sırayla sabırla söylenmeli.
    hemşire hasta iletişim iki boyutlu ile ilgili görsel sonucu
    YATAĞA BAĞIMLI HASTALARDA İLETİŞİM NASIL KURULMALI ile ilgili görsel sonucu
    Hastanın kendisine zarar vermemesi için;
    • Hareketleri rahatsızlık belirten davranış ve yüz ifadeleri izlenmeli ve koruyucu önlemler alınmalı yavaş ve dikkatli hareket etmesi için uyarılmalı
    •  Gün içerisinde yaptığı işlerle alakalı değişiklik yapmaktan kaçınılmalı.
    •  Hastanın felçli tarafını uyarmaya yardımcı olmak için görsel veya işitsel uyarı verilmeli. Önce felç olmayan tarafından başlayıp, sonra felçli tarafa devam edilmeli



    yatalak hasta hemşire iletişim ile ilgili görsel sonucu





    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder